Kasinon vuoden asiakaspalvelija 2019 kerää kiitosta asiakkailta ja työkavereilta

Casino Helsingin Vuoden Asiakaspalvelija valitaan vuosittain kasinon asiakkaiden ja työkavereiden ehdotusten pohjalta. Vuoden 2019 asiakaspalvelijaksi valittiin pokerivastaavana työskentelevä Pyry. Valinnan perusteluiksi luettiin seuraavaa:

  • Aina hyväntuulinen ja iloinen
  • Erinomainen kyky lukea asiakkaita
  • Selviytyy tilanteesta kuin tilanteesta
  • Kasinovuosia jo reilusti takana, mutta palvelu vain paranee
  • Erittäin pidetty, niin asiakkaiden kuin henkilöstön keskuudessa
  • Persoonallinen asiakaspalvelija, joka heittäytyy työhönsä

Pyry itse kuvaili valintaansa täydeksi yllätykseksi. Kysyimme voittajalta heti kärkeen klassisen kysymyksen - Miltä nyt tuntuu?

-No, kyllä kelpaa tottakai kun on pitkään ollut täällä töissä ja aina tehnyt parhaansa nimenomaan asiakaspalvelun suhteen. Olen jo aiemmin saanut tunnustusta esimiehiltä ja asiakkailta niin nyt kun se tuli sitten vielä näin virallisesti kasinon kautta niin onhan se aika loistavaa.

Pyry aloitti kasinolla rulettipelinhoitajana maaliskuussa 2014. Hän päätyi aikoinaan koulutukseen kaverinsa "käskystä". Kaveri oli kasinolla pelinhoitajana ja hän kehotti Pyryä hakemaan myös hommiin. Motiivina kaverilla toimi tässä vahvasti rekrypalkkio. Kiitetään siis kaveria, sillä hänen - ja palkkion, ansiosta saimme taloon erinomaisen asiakaspalvelijan!

-Hain ja pääsin ja olen siitä asti viihtynyt. Olen sillä mentaliteetillä, että niin pitkään kun viihtyy niin ei ole tarvetta miettiä muita hommia.

Pelinhoitajilta löytyy useimmiten yksi peli yli muiden. Pelinhoidollisesti se tuntuu monella olevan pokeri, mutta Pyry yllättää.

-Ruletti. Se on paras, koska siinä on kaikki pelaajat samassa lähtökuopassa. Pelissä ei ole optimistrategiaa, vaan kyseessä on silkka tuuripeli. Ja ruletinpelaajat pelaavat yleensä porukoissa, samoja numeroita ja samoja alueita. Kun osuu niin kaikilla on hauskaa ja se on noissa pöydissä parasta kun kaikki viihtyy.

Mikä sitten on parasta itse työssä?

-Kyllä se on nämä ihmiset, pelipöydän molemmin puolin. Ihmiset pitävät tämän homman mielenkiintoisena. Pelit on kuitenkin vain pelejä, mutta kun siihen liittää ne ihmiset niin silloin siitä tulee hienoa.

Mikä sinun mielestäsi tekee hyvän asiakaspalvelijan?

-Tilanteen- ja ihmistenlukutaito sekä ennakointi. Että on valmis siihen tulevaan vähän ennen kuin tapahtuu niin silloin pystyt selvittämään hankalat tilanteet yleensä hienosti ja ehkä jo estämäänkin ne ennakoimalla.

Onko sinulla jotain tulevaisuuden suunnitelmia?

-No täällähän noita tikapuun askelia on vielä lisää niin ei muuta kuin kipuamaan!

Pyry oli iloisen yllättynyt valinnastaan. Alakuvassa Vuoden asiakaspalvelija 2019 Casino Helsingin General Manager Tiina Siltasen kanssa.